I 2025 er de fleste oljene som selges i Norge av svært høy kvalitet – og kunder flest vil uansett bare kjøpe en olje som maskinprodusenten har godkjent. Vi vil likevel at du skal ha en bedre opplevelse når du kjøper oljen din fra MHService enn fra andre steder. Så la oss snakke litt om hva vi gjør for å få til det.
Både på land og til vanns er regionen vår preget av skiftende vær- og føreforhold, avstandene er ofte store, og mye må skje «der og da». De som driver under sånne forhold, får etter hvert et anstrengt forhold til leverandører som jobber etter åtte-til-fire-prinsippet.
– Vi får regelmessig henvendelser fra folk som har et voldsomt tidspress. Kanskje står de midt oppe i en jobb som det ikke er mulig å utsette i det hele tatt, kanskje har de oppdrag hvor noen timers venting vil koste dem flerfoldige tusenlapper, forteller Trond Marius Haug Sørensen, selger ved MHService.
– I slike situasjoner setter mange pris på at MHService har døgnkontinuerlige vaktordninger og store varelager av en lang rekke produkter. Vi har også et stort, internasjonalt nettverk som gjør at vi kan hjelpe folk nesten uansett hvor i verden de er, sier han.
Uansett hva situasjonen er, handler det for de ansatte i MHService om å gjøre veien kort til å forsyne kundene med det de trenger, så de kan fortsette jobben sin med minst mulig avbrekk.
– Her i januar fikk vi en henvendelse fra en norsk kunde med et fartøy som lå og skulle losse noen varer et sted langt nord på de britiske øyer. Båten hadde plutselig fått oljelekkasje i hydraulikksystemet sitt, og fordi det var matvarerelaterte produkter som skulle i land, fikk de forbund mot å fylle på med noe annet enn næringsmiddelgodkjent hydraulikkolje.
– Vi kastet oss over telefonene og kontaktet vårt nettverk i området. Gjennom dem, klarte vi å spore opp en forhandler som hadde olje som både var næringsmiddelgodkjent, godkjent for bruk på den aktuelle maskinen og tilgjengelig på lager. Kort tid senere var oljen på vei, og kunden fikk hjelp i en prekær situasjon, sier Trond Marius.
Han forteller at MHService har lang tradisjon for å strekke seg den ekstra lille biten for å bistå trofaste kunder.
– Det har hendt at jeg har kastet meg i bilen og kjørt noen timer selv for å kunne levere olje til kunden hvis det virkelig er krise. Vi kan jo ikke gjøre denslags hver dag, og vi gjør det heller ikke for hvem som helst, men hos oss skal ikke kundene møter telefonsvarere eller få som svar at «du må ringe tilbake i kontortiden!». Det er ikke sånn kundene våre gjør business – og da kan ikke vi gjøre det heller, slår Trond Marius fast.